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BUSINESS INSIDER
‘KPop Demon Hunters’ is Netflix’s ‘Frozen’ – I
seealot of parallels,
a Netflix employee who’d
previously spent close toa decade at Disney
told Business Insider
Movie analyst Paul Dergarabedian of
Comscore chose a different Disney property as
parallel: “Maybe for young people today, this
is like their equivalent of Star Wars
Media companies from Netflix to Paramount
are
‘looking for their next signature franchise
that leads to sequels and sparks merchandise
sales or theme park visits, Dergarabedian said.
A sleeper hit like “KPop Demon Hunters” is
what film execs pray for.
BUSINESS INSIDER
“테이땀 데륙헌터’논 넷플렉스의 ‘겨울왕국’과 비
숫해요. 많은 유사점이 있다고 화요 ” 디즈니에서
10년 가까이 일햇던 넷플렉스 직원이 Business
Insider에 말해다.
컴스코어의 영화 분석가 돌 더가라베디안은 다른
디즈니 작품올 비교 대상으로 꼽앗습니다. “오늘날
의 젊은이들에게 이 작품은 스타위즈와 같은 작품
일지도 모퉁니다 “
넷플렉스부터 파라마운트 까지 미디어 회사들은
속편으로 이어지고 상품 판매나 테마파크 방문올
유도하는 차기 대표 프랜차이즈트 갖고 있다고 데
르가라베디안은 말햇다. 영화 제작자들은 “K팔 데
온 헌터스”처럼 흥행에 성공하기틀 바람다.
데르가라베디안은 “엔터터인먼트 산업은 예상치
못한 대박올 무엇보다 좋아한다”고 말햇다.
제가 보기엔 오히려 한국에서 저평가당하고 있음







