
이미지 텍스트 확인
FILM
James Cameron Reveals the Colossal
Challenges of his Upcoming ‘Ghosts of
Hiroshima’ Film (EXCLUSIVE)
BY ANDREW J SALAZAR
AUGUST 4 2025
320 PM | UPDATED: AUGUST 4, 2025 |351 PM
DEADLINE;
이미지 텍스트 확인
TIP Us
the Japanese torces. Ihe treatment ot neighboring
Chinese, the beheading of American POWs .
CAMERON: I don’t want to
into the politics of,
should it have been dropped should
have
done it and all the bad things Japan did to warrant
it, or any of that kind of moralizing and politicizing:
Ijust want to dealin a sense with what happened,
almost as if you could somehow be there and
survive and see it.
DEADLINE: Why?
CAMERON: Because I just think it’ s so important
right now for people to remember what these
weapons do. This is the only case where they’ve
been used against a human target. Setting aside all
the politics and the fact that Im going to make a
film about Japanese people. I dont even speak
Japanese, although I have a lot of friends there. Ive
been there a million times, and I may need to work
with a Japanese writer, a Japanese producer, so that
Iam not a complete outsider to their cultural
perspective. I want to keep it as a kind of neutral
witness to an event that actually happened to
human beings, sO that we can keep that flame alive,
that memory They’ve only died in vain if we forget
what that was like and we incur that a thousand
fold upon ourselves and future generations.
제임스 카메롭이 일본 왼독투하틀 다른 소설
히로시마의 유령 ‘올 영화화하켓다고 햇을 때
나온 인터뷰 중 일부
사회자: 원작의 저자는 일본의 잔혹성에 대해
다루기도 햇습니다 이웃국가인 중국에서
벌인 짓이나 미군 포로틀 참수햇던 일들
카메론
그런 정치적인 일까지 다루고 싶진 않습니다. 일본이 햇볕 , 하려고 햇고 도덕적으로 정당화
하려고 햇볕 나뿐 일들, 모든 도덕과 정치에 관한
일들 말입니다. 저논 그저 그곳에서 무슨 일이
벌어적논지 보여주고 싶올 뿐입니다;
마치 당신이 그곳에 실제 있어서 어떻게
살아남을지 체험하는 것처럼 말입니다
사회자: 왜 그렇습니까?
카메론: 왜냐하면 저논 사람들에게 액무기가
정확하게 어떤 일흘 하느자 보여주고 싶기
때문입니다 이건 학무기가 사람올 상대로 한
유일한 경우이기 때문입니다 이 영화틀 찍기
위해 저논 정치나 사실은 잠시 뒤로 치위두엇고
비록 일분어도 못하는 처지없지만 많은 일본인
친구들올 두고 그들과 함께 일햇습니다
저논 히로시마 사람들에게 실제 무슨 일이
일어낯논지 중립적인 관찰자로 잎고 싶으며
원쪽 투하에 대한 기억올 계속 되살려야합니다.
get
they
아바타, 타이타닉으로 유명한 거장 제임스 카메론의 차기작은
일본 히로시마의 원자 폭탄 투하에서 살아남은 한 남자가
나가사키로 이동한 뒤, 그곳에서 다시 한번 원자 폭탄을 경험하고
결국 생존한 실화를 다룬 소설 ‘고스트 오브 히로시마’
카메론 감독은 해당 소설의 판권을 구매하면서부터
정치적인 일, 도덕적인 일은 모두 배제하고
그저
‘원자폭탄이 투하된 곳에 무슨 일이 벌어졌는지’를 중립적 관찰자 시점으로 묘사하여
당신이 그곳에 있었다면 어떻게 살아남을지 체험하는 것처럼 느끼게 해주겠다고 함.







